Jak zmaksymalizować swój zasięg za pomocą Grafu wiedzy Google

Graf wiedzy Google jest ważnym elementem wyszukiwarki. Oto, co to jest i jak z niego korzystać, aby przyciągnąć więcej odwiedzających do Twojej witryny. Wprowadzenie przez Google Grafu wiedzy w 2012 r. było sejsmiczną zmianą w wyszukiwaniu, polegającą na przejściu od „ciągów” – bezpośrednio dopasowujących słowa do innych słów – do „rzeczy” i prób zrozumienia pojęć.

 

To był prawdziwy początek prób zrozumienia przez Google intencji użytkownika i relacji między podmiotami. Graf wiedzy na zawsze zmienił wyszukiwanie. Graf wiedzy to źródło danych, takie jak Wikipedia lub World Factbook, ale opracowane i utrzymywane przez Google jako podstawowe źródło informacji. Informacje z Grafu wiedzy mogą być udostępniane w Panelach wiedzy.

 

Panele Grafu wiedzy uzyskują najlepsze nieruchomości w Google SERP , dając użytkownikom natychmiastowy dostęp do bardzo istotnych informacji bez konieczności klikania linku. Niektórzy marketerzy obawiają się Paneli wiedzy i  wyszukiwań bez kliknięcia , ale mogą dać marketerom doskonałą okazję do zwiększenia swojej widoczności. W tej kolumnie dowiesz się, czym jest Graf wiedzy, czym różni się od innych wyników z elementami rozszerzonymi oraz jakie kroki możesz podjąć, aby w pełni go wykorzystać i przyciągnąć więcej użytkowników do Twojej witryny.

 

Co to jest wykres wiedzy?

Graf wiedzy to inteligentny model, który wykorzystuje obszerne repozytorium informacji opartych na podmiotach i faktach Google i stara się zrozumieć rzeczywiste powiązania między nimi. Zamiast dosłownie interpretować każde słowo kluczowe i zapytanie, Google wnioskuje, czego ludzie szukają. Celem Grafu wiedzy – jak Google ładnie wyjaśnia w swoim (wciąż aktualnym) filmie wprowadzającym – jest przejście „z bycia silnikiem informacji [do] silnika wiedzy”.

 

Jest to część zmiany Google z polegania na ciągach (dopasowywanie słów) do rzeczy (dopasowywanie pomysłów). Google korzysta ze zrozumienia wyszukiwania semantycznego i relacji między elementami w Grafie wiedzy, aby wyświetlić najbardziej istotne informacje w panelu (zwanym panelem wiedzy) po prawej stronie wyników wyszukiwania. Na początku wyniki te były statyczne, ale dziś możesz rezerwować bilety do kina, oglądać filmy na YouTube i słuchać piosenek na Spotify za pośrednictwem tych paneli.

 

Panele wiedzy świetnie nadają się do widoczności i wzmacniania autorytetu marki. Przejmując na własność swój Panel wiedzy, będziesz mógł sugerować zmiany i wpływać na takie rzeczy, jak wyświetlane logo, informacje kontaktowe i profile społecznościowe.

Czy wyniki wykresu wiedzy są takie same jak wyniki rozszerzone?

Google rozróżnia wyniki Grafu wiedzy od innych kategorii wyników wyszukiwania, takich jak polecane fragmenty. Mimo to przyznają, że „może być trudno wizualnie odróżnić wynik rozszerzony od wyniku z Grafu wiedzy”. Oba typy wyników wykorzystują style, obrazy i inne funkcje, aby dostarczyć bogactwo informacji do konkretnych zapytań.

Główną różnicą między wynikami Grafu wiedzy a wynikami rozszerzonymi jest poziom kontroli nad treścią. Chociaż zazwyczaj nie masz dużej kontroli nad wynikami z elementami rozszerzonymi , możesz zaproponować zmiany w Grafie wiedzy , zwłaszcza jeśli dotyczą one tożsamości i informacji o Twojej marce. Warto zauważyć, że Graf wiedzy pomaga również określić, które wyniki są ze sobą powiązane w karuzeli.

Jednak wyniki karuzeli są obecnie ograniczone do niekomercyjnych zapytań informacyjnych. W związku z tym karuzele nie stanowią bezpośredniego ruchu ani przewagi SEO, dlatego w tym artykule nie będziemy koncentrować się na optymalizacji karuzeli. Zamiast tego skupimy się wyłącznie na tym, jak możesz wykorzystać i wpłynąć na zawartość Grafu wiedzy.

Typy i przykłady grafów wiedzy powszechnej

Uzyskanie karty Grafu wiedzy dla Twojej marki to świetny sposób na zwiększenie możliwości biznesowych, zwiększenie ruchu w witrynie i pomoc innym w odkrywaniu Twoich tradycyjnych lokalizacji.

Firmy

Jeśli nie korzystasz z markowych paneli Grafu wiedzy dotyczących Twojej firmy, maskotek i logo, tracisz ogromną szansę. Te karty pomagają użytkownikom zaangażować się w Twoją markę, grupując ważne informacje, takie jak podstawowy opis, informacje o cenach akcji i jeden lub dwa ważne fakty.

Karty te nie tylko zawierają wiele informacji dla osób wyszukujących, ale mogą również prowadzić bezpośrednio do Twojej witryny i profili społecznościowych. W zależności od rodzaju działalności osoby wyszukujące na urządzeniach mobilnych mogą nawet mieć dostęp do pól wyszukiwania i przeglądać produkty za pomocą Twojej karty Grafu wiedzy.

Organizacje non-profit

Po wyszukaniu określonych warunków po prostu zwrócono wiedzę o tych warunkach, panele Grafu wiedzy teraz wyświetlają w widocznym miejscu informacje o powiązanych organizacjach non-profit.

Na przykład wyszukiwanie hasła „ALS” z Kanady zwraca linki dotyczące stwardnienia zanikowego bocznego oraz panel Grafu wiedzy o Towarzystwie ALS w Kanadzie.

Ta zmiana stanowi ogromną szansę dla organizacji non-profit na zwiększenie widoczności.

Organizacje non-profit, podobnie jak inne firmy, mogą umieszczać na swojej karcie linki do swoich witryn internetowych i profili społecznościowych.

Wpływowi ludzie

Nazwiska niektórych ludzi są markami samymi w sobie. Wyszukiwania znanych postaci, takich jak „Elon Musk”, stanowią jedną wielką reklamę wszystkich jego przedsięwzięć i osiągnięć.

Karty Grafu wiedzy, takie jak ta, to świetny sposób na pogrupowanie Twojej obecności w mediach społecznościowych i pomagają wpłynąć na to, jak chcesz, aby Twoje imię i nazwisko było postrzegane.

 

Lokalny biznes

Lokalne firmy mogą najwięcej skorzystać z Grafu wiedzy. Jeśli znajdzie informacje, Google zapakuje na Twoją kartę mnóstwo dodatkowych informacji, w tym:

  • Opinie klientów.
  • Recenzje krytyków.
  • Godziny dzienne.
  • Popularne czasy.
  • Opcje rezerwacji.
  • Numery telefoniczne.
  • Wskazówki.
  • Link do Twojej witryny.
  • I więcej.

Dając ludziom możliwość zarezerwowania stolika lub umówienia spotkania bezpośrednio z SERP, osoby wyszukujące mogą łatwo znaleźć to, czego dokładnie szukają, a Ty zdobywasz nowy biznes – a wszystko to przy minimalnym wysiłku.

Media (filmy, programy telewizyjne, książki, muzyka itp.)

Jeśli odwiedzasz nowe filmy z jakąkolwiek częstotliwością, prawdopodobnie zajrzałeś już do paneli Grafu wiedzy w poszukiwaniu ocen, nowych zwiastunów, informacji o obsadzie i dat premier.

W zależności od lokalnego kina możesz nawet kupić bilet za pomocą karty.

Podobnie, jeśli kiedykolwiek napisałeś książkę lub stworzyłeś bardziej znaczący zasób, który przyciągnął dużo uwagi dzięki wyszukiwaniu, otrzymanie karty Grafu wiedzy to świetny sposób na wpłynięcie na widoczność SERP i współczynniki klikalności.

 

Informacje żywieniowe

Wykres wiedzy to świetny sposób na wyświetlanie często wyszukiwanych informacji, takich jak linki do przepisów, dzienne kalorie i inne informacje żywieniowe.

Jeśli Twoja firma zajmuje się jedzeniem, tworzeniem planów posiłków lub udostępnianiem przepisów, możesz skorzystać z Grafu wiedzy, aby wzbogacić informacje o marce na te tematy.

 

Produkty

Jeśli Twoja firma opiera się na konkretnych produktach, karty produktów mogą działać bardzo podobnie do firmowych kart Grafu wiedzy, zwiększając świadomość marki i współczynnik klikalności.

Jednak w przeciwieństwie do firmowych kart Knowledge Graph, karty produktów niekoniecznie uzyskują najlepszą nieruchomość w SERP.

Górną część strony zwykle zajmują sponsorowane reklamy. Pamiętaj o tym, zanim zaczniesz optymalizować tysiące stron produktów w gambicie pod kątem widoczności.

Jak wpływać na Graf wiedzy

Ze względu na przejrzystość zacznę od stwierdzenia, że ​​nie ma pewnego sposobu na uzyskanie panelu Grafu wiedzy. Nawet jeśli masz wszystkie poprawne znaczniki, Google nie musi ich szanować ani uwzględniać w SERP. Mając to na uwadze, wiemy, jakie zasoby Google wykorzystuje do swojego wykresu, więc wykonanie tych kroków daje najlepszą szansę na uzyskanie większej widoczności Twojej marki.

 

1. Wykorzystaj znaczniki schematu na swojej stronie głównej

Znaczniki schematu są niewidoczne dla odwiedzających, ale mają kluczowe znaczenie, gdy Graf wiedzy może zebrać informacje o Twojej firmie. Podaj wszystkie informacje, które Twoim zdaniem są istotne, takie jak organizacja, osoba i lokalna firma. Graf wiedzy może zbierać dowolne dane za pomocą elementów Schema.org, więc wykorzystuj znaczniki tak bardzo, jak to tylko możliwe.

 

Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć, zapoznaj się z podsumowaniem Google dotyczącym najważniejszych typów znaczników, które należy uwzględnić podczas dostosowywania Grafu wiedzy. Po zakończeniu użyj narzędzia Google do testowania danych strukturalnych, aby upewnić się, że znaczniki schematu są prawidłowe.

 

2. Wymień się na Wikidata.org i Wikipedii

Być może zauważyłeś już, że każda karta Grafu wiedzy zapożycza opis firmy z Wikipedii. Google często polega również na Wikipedii w przypadku oficjalnych adresów witryn internetowych (chyba że sam je podasz). Nie trzeba więc mówić, że jeśli Twoja firma nie ma strony Wikipedii, powinieneś ją utworzyć lub zatrudnić zaufanego redaktora Wikipedii, aby stworzył ją dla Ciebie.

 

Google pobiera również niektóre informacje z Wikidanych, więc upewnij się, że tworzysz tam wpis o swojej firmie i zawiera link do wpisu Wikidanych w swoim artykule w Wikipedii.

 

3. Firmy lokalne: zoptymalizuj Google Moja Firma i media społecznościowe

Jeśli prowadzisz lokalną firmę, musisz zoptymalizować swoją wizytówkę w Google Moja Firma. Upewnij się, że regularnie korzystasz ze swoich kont w mediach społecznościowych, aby kontaktować się z klientami, zdobywać nowe recenzje i zdobywać lokalne cytaty. Wszystko to pomoże Ci uzyskać kartę Grafu wiedzy dla Twojej firmy.

 

4. Zweryfikuj swoje konta w mediach społecznościowych

Nawet jeśli Google nie może znaleźć Twojej oficjalnej witryny, nadal możesz wyświetlić Graf wiedzy, jeśli Google odpowiednio zidentyfikuje i zweryfikuje Twoje profile w mediach społecznościowych. Jednym ze sposobów, w jaki Google może Cię rozpoznać jako oficjalnego przedstawiciela Twojej marki, jest kanał YouTube, który daje Ci swobodę żądania zmian na karcie Grafu wiedzy.

 

5. Poproś o zmianę od Google

Po uzyskaniu karty Grafu wiedzy prośba o zmianę jest procesem dwuetapowym.

– Google musi rozpoznać Cię jako oficjalnego przedstawiciela Twojej marki. Oznacza to, że jesteś właścicielem oficjalnej witryny lub kanału YouTube Twojej marki i logujesz się do Google jako właściciel.

– Musisz zaproponować zmianę. Możesz poprosić o zmiany głównych obrazów, rozmiaru obrazu, adresów URL, osób, logo, profili społecznościowych i nie tylko.

Następnie Google sprawdzi Twoje sugestie zmian i prześle Ci e-maila, gdy zdecyduje, czy opublikować Twoje zmiany. Więcej informacji znajdziesz w przewodniku Google dotyczącym sugerowania zmian na karcie Grafu wiedzy.

 

Wniosek

Dawno, dawno temu karty Grafu wiedzy były jednym z niewielu typów wyników z elementami rozszerzonymi i od razu przyciągnęły uwagę wyszukiwarek. Obecnie karty Grafu wiedzy przyciągają uwagę wraz z lokalnymi trójpakami, karuzelami, fragmentami z wyróżnieniem, fragmentami rozszerzonymi, reklamami AdWords i nie tylko.

Chociaż można argumentować, że Google jest lepszy niż kiedykolwiek w przewidywaniu tego, co chcemy zobaczyć, stanowi dla nas kolejną warstwę wyzwania i nasuwa się pytanie „W jaki sposób możemy zapewnić, że pozostaniemy przed klientami, którzy szukają nasze produkty i usługi?”

Odpowiedź na to pytanie może po prostu leżeć w Grafie wiedzy Google. Jeśli jesteś ciągle pomijany w SERP, zarówno Ty, jak i osoby szukające Twoich rozwiązań, skorzystacie z karty Grafu wiedzy z Twoim imieniem i nazwiskiem.